Får du øje på fejl eller mangler, når du færdes på kommunens stier og veje, så vil vi gerne have et praj fra dig. Det kan fx være et hul i cykelstien, et defekt toilet eller et ødelagt vejskilt.
Sådan indberetter du
Via computer: På nedenstående kort eller åbn i ny fane: Giv et praj (åbner ny fane)
Via iPhone/iPad eller smartphone: Hent gratis app på App Store elller på Google Play
Rute 21: Giv et praj til Vejdirektoratet
Hvad sker der med et praj?
Trafikafdelingen vurderer løbende henvendelserne. Nogle gange ligger "ikke-akutte" eller omfangsrige henvendelser i et stykke tid, fordi der skal tage politisk stilling til prioritering af midler til arbejdet.
Trafikafdelingen tager stilling til følgende forhold:
- Er problemstillingen i henvendelsen tilstrækkeligt veldokumenteret til at fortsætte sagen, eller skal der sendes en tilsynsmand ud til adressen, så der kan foretages yderligere vurderinger eller fotodokumentation?
- Er henvendelsen akut (fx væltet træ på offentlig vej) eller kan den vente lidt (fx falmet vejnavneskilt)?
- Er der tale om noget kommunen skal vedligeholde eller er tredjepart forpligtet til at sørge herfor (fx brønde på offentlig vej)?
- Har kommunen et kontraktforhold med en entreprenør på området (fx stort hul i en større offentlig vej) eller skal det undersøges, om der kan bevilges penge (fx større renovering af fortov)?
Når det ikke er kommunens område
Hvis punktet er placeret et sted, hvor det ikke er kommunen der står for vedligeholdelse, får du automatisk denne besked:
Din henvendelse er sat på et område som ikke administres af Trafik. Du bedes derfor selv tage kontakt til grundejer, institution eller relevant grundejerforening.
Med venlig hilsen
Trafikafdelingen i Odsherred kommune
Kontakt
Har du spørgsmål, kan du kontakte Trafikafdelingen på trafik@odsherred.dk., eller bestille tid til at blive ringet op på Bestil tid