Nyoprettet funktion for ejendomsdrift og serviceteam skal stå for servicen inden for teknik og ejendom.
De seks plejecentre i Odsherred Kommune har fået tilført en ny funktion – et kontor for ejendomsdrift og serviceteams med nyansatte Lars Jehl som teamleder.
Frem for at den enkelte centerleder ved plejecentrene eller afdelingsleder for Plejecentre Henriette Juhl skal tage sig af den mere tekniske side af driften vedrørende bygninger, el, vand og varme på plejecentrene, er det fremover Lars Jehl, som står i spidsen for de fem serviceledere og cirka 20 rengøringsassistenter, kontakten til kommunens bygningsafdeling, eksterne håndværkere og boligselskaberne.
Lars Jehl, der er 57 år og bor i Holbæk, har været ansat de sidste ti måneder til at aflaste plejecenterlederne med de tekniske opgaver, for ikke mindst under Covid-19 har der været rigeligt med plejemæssige opgaver og ikke tid og overskud til at løse de mere tekniske opgaver.
- Det kan være alt fra et stoppet afløb til etablering af intelligent belysning, som vi netop selv har opsat på plejecentret Solvognen i Højby til indkøbspris, som vi tager os af, siger Lars Jehl, der har svendebrev som både tømrer og snedker og i to omgange over godt en halv snes år var leder af et snedkeri i København.
Det nuværende personale fortsætter som hidtil i deres funktioner som tilknyttet de enkelte plejecentre, men i tilfælde af sygefravær vil det også være muligt at kunne assistere på tværs af plejecentrene. Lars Jehl ser også muligheder for en udvikling af servicefunktionerne til at omfatte mindre nye anlægs- og driftsopgaver, der vil kunne optimere udgifterne, netop som den nye belysning på gangene på Solvognen, hvor der er udsigt til en årlig besparelse på elregningen og dermed også på CO2-regnskabet.
- Det er et meget alsidigt og spændende arbejde, som jeg er godt i gang med, siger Lars Jehl, der har kontor på plejecentret Solvognen.