Opkrævning af betaling til kommunen
Opkrævning af betaling til kommunen
Hvis du har fået en opkrævning fra Odsherred Kommune skal du betale den rettidigt ellers vil du blive rykket og opkrævet gebyrer.
Har du fået en regning fra Odsherred Kommune, skal du som hovedregel betale på det fremsendte indbetalingskort. Alternativt kan du indbetale på Odsherred Kommunes konto i Nordea, som har registreringsnummer 2524 og kontonummer 4398535079. Husk venligst at påføre cpr.nummer eller tydelig navn og adresse og eventuelt oplyse, hvad beløbet vedrører.
Du kan også tilmelde de fleste betalinger til betalingsservice. Dette kan ske via dit pengeinstitut, eller du kan gøre det selv på internettet.
Betalingsaftale
Hvis du er kommet i en situation, hvor du har vanskeligt ved at betale dine regninger til kommunen, kan du henvende dig til Borgerservice, hvor du kan få råd og vejledning.
Sammen med dig vil vi forsøge at indgå en betalingsaftale, som er rimelig for både dig og kommunen. Som hovedregel er det muligt at indgå kortere eller længere betalingsaftaler på alle kommunele krav. Dog ydes der ikke henstand eller indgås betalingsaftaler på ejendomsskat.
Henvender du dig ikke selv til kommunen, når der er opstået en restance, kan du forvente at modtage en rykkerskrivelse med et pålagt rykkergebyr.
Tvangsinddrivelse
Har du en restance til kommunen, og har du ikke reageret på den fremsendte rykkerskrivelse, vil restancen uden yderligere varsel blive oversendt til inddrivelse hos restanceinddrivelsesmyndigheden. Her vil restancen blive søgt inddrevet ved lønindeholdelse, udlæg eller andre tvangsinddrivelsesmidler.
Restanceinddrivelsesmyndigheden kan kontaktes på 70 15 73 04.
Det er dyrt at skylde kommunen penge. Se gebyrer her [1]. [1]