Borgerservice hjælper dig med MitID
Borgerservice hjælper dig med MitID
Kommunernes Landsforening forudser, at der bliver rigtig travlt med at få MitID godt i gang. Alle borgere får besked i deres e-boks om skiftet, og skal så downloade den nye app og logge sig på. For de fleste vil de gå nemt, men nogle kan opleve problemer.
To nye ansatte
For at kunne hjælpe opskalerer Borgerservice i Odsherred [1] med to nye ansatte.
Hvis man har brug for råd og vejledning kan man derfor fra midten af januar booke en tid hos Borgerservice på biblioteket i Asnæs eller Nykøbing.
It-café hver fredag
En anden mulighed er at møde op til Ældresagens IT-café, som bliver afholdt hver fredag fra 10 til 12 i Aktivitetscenteret på biblioteket i Nykøbing. Her er de frivillige i Ældresagens cafe klar til at hjælpe med MitID og svare på spørgsmål omkring det nye digitale ID.
MitID kan meget af det samme som sin forgænger. For eksempel kan man bruge sit MitID til at logge på sin netbank eller borger.dk. Den store forskel er, at MitID er mere sikkert at bruge på internettet. På den måde er ens personlige oplysninger bedre beskyttet, når man skifter over til det nye system.
I 2022 bliver NemID bliver til MitID. Hvis man oplever problemer i forbindelse med skiftet, er der hjælp at hente på biblioteket – enten i Borgerservice eller i Ældresagens IT-café.