
Indkøbsordning
Hvordan kan jeg få hjælp til indkøb?
Du kan bevilges hjælp til indkøb, hvis du ikke er i stand til at bestille dine varer selv via telefon eller pc.
Har du brug for hjælp til indkøb, kan du kontakte Visitationsteamet
Kommunen har indgået aftale med Egebjerg Købmandsgård.
Hos Egebjerg Købmandsgård får du tilsendt varekataloger og tilbudsaviser. Katalogerne og tilbudsaviserne giver dig mulighed for i ro og mag at beslutte, hvad du ønsker at bestille. Der er ingen vægtbegrænsning på bestillingen.
Hvis du er visiteret til indkøb i Odsherred Kommune og interesseret i at vælge en privat leverandør, kan du få et Fritvalgsbevis. Du kan vælge imellem kommunens leverandør, Egebjerg Købmandsgård, eller en leverandør, du selv finder.
Med et Frivalgsbevis indgår du selv en aftale med en leverandør. Det kan for eksempel være din lokale brugs. Det er en forudsætning, at du selv kan administrere Fritvalgsbeviset, og at du er berettiget hjælp til indkøbsordning .
Du kan læse mere om Fritvalgsbeviser i folderne nedenfor.
Betalingen foregår via betalingsservice, så du ikke behøver at bekymre dig om at have kontanter klar til betalingen.
Du betaler kun for de leverede varer, ikke for leveringen.
Varerne bliver leveret på så fast et tidspunkt som muligt hver uge. Det tilstræbes, at det er den samme chauffør - eller eventuelt hans fast afløser - der bringer varerne.
Chaufføren bærer varerne helt ind i køkkenet og sætter køle- og frysevarer på plads, hvis du har brug for det. Hvis du har et særligt behov, kan du også få hjælp til at sætte alle varer på plads af hjemmeplejen.
Chaufføren tager også imod returflasker og afregner panten kontant.